Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Psychologická budoucnost studentů gymnázia
Hanzlíková, Tereza ; High, Radka (vedoucí práce) ; Lukavská, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá budoucností studentů v posledním ročníku gymnázia, zejména jejími jednotlivými obsahy a jejich časovému umístění v budoucnosti. V teoretické části jsou představy nejznámější koncepce časové perspektivy a pojetí budoucnosti jako jedné z jejích částí v období pozdní adolescence. Důraz je kladen na české i zahraniční výzkumy, na které navazuje výzkumné šetření dále rozpracované v empirické části práce. Empirická část sleduje čtyři výzkumné cíle: 1. zjistit, čím se zabývají (tedy jakými obsahy) studenti ve své budoucnosti, 2. kam z hlediska časového umístění tyto obsahy kladou, 3. do jaké míry jsou budoucí obsahy pro ně důležité a 4. jaký mají tyto obsahy vztah k minulým a přítomným událostem jednotlivých studentů. Pro potřeby zjištění prvního a druhého cíle byly provedeny polostrukturované rozhovory se studenty, které byly s využitím prvků zakotvené teorie kódovány a následně kvalitativně interpretovány. V třetím a čtvrtém výzkumném cíli byl použit Cottleho dotazník "Nejdůležitějších události života", který byl také kvalitativně analyzován a jehož data byly dány do vztahu s daty, které vzešly z polostrukturovaných rozhovorů. V diskuzi jsou poté prezentovány výsledky výzkumného šetření a porovnávány s výzkumy, ze kterých bylo vycházeno. Nejvíce se studenti v posledním ročníku...
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Holeček, Václav (oponent)
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.